Projekt i wykonanie kostiumu, elementów scenografii i performatywne aspekty obecności awatarów do przedstawienia "Hybrid Opera Orpheo & Lwanda"

Alternative title
Authors
Syczewska, Anna
Monograph
Monograph (alternative title)
Date
2024-06-14
Place of public announcement (country/city)
IT
Publisher
Journal title
Issue
Volume
Pages
Pages
DOI
ISSN
ISSN of series
Access date
2024-06-14
Abstract PL
Kostium autorstwa Anny Syczewskiej dla głównej postaci opery “Hybrid Opera Orpheo & Lwanda” został zaprojektowany i wykonany w wersji wirtualnej za pomocą narzędzi AI oraz został odszyty w całości ręcznie w wersji rzeczywistej. Kostium przygotowany w technice haute couture - odszyty w całości ręcznie, wszystkie ozdoby wykonane były ręcznie, wyplatane elementy kostiumu takie jak nakrycie głowy. Kostium odszyty był na miarę dla śpiewaczki Priscilli Gitonga. Anna Syczewska odpowiadała za przygotowanie elementów scenografii, rekwizytów oraz za całościowe przedstawienie awatarów w przedstawieniu. Tłem i scenografią do opery była mapowana i projektowana na ścianach przestrzeń metaverse w czasie rzeczywistym wraz z avatarem głównej postaci w zaprojektowanym kostiumie, który w czasie rzeczywistym przechwytywał ruchy fizycznej postaci opery. Premia opery została zrealizowana jednocześnie w wersji wirtualnej w metaverse oraz w wersji rzeczywistej w Cattedrale dell'Immagine Santo Stefano al Ponte Vecchio we Florencji podczas I edycji festiwalu XR Festival Liquid Spaces organizowanego w ramach międzynarodowego projektu CAPHE - Communities and Artistic Participation in Hybrid Environments min. przez Stowarzyszenie Opera Network we Florencji oraz Conservatorio Puccini La Spezia.
Abstract EN
The costume by Anna Syczewska for the main character of the opera “Hybrid Opera Orpheo & Lwanda” was designed and made in the virtual version using AI tools and was sewn entirely by hand in the real version. The costume was prepared in the haute couture technique - sewn entirely by hand, all decorations were made by hand, woven elements of the costume such as the headgear. The costume was sewn to measure for the singer Priscilla Gitonga. Anna Syczewska was responsible for preparing the elements of the set, props and for the overall presentation of avatars in the performance. The background and set for the opera was the metaverse space mapped and projected on the walls in real time along with the avatar of the main character in the designed costume, which in real time captured the movements of the physical character of the opera. The opera's premium performance was performed simultaneously in a virtual version in the metaverse and in a real version at the Cattedrale dell'Immagine Santo Stefano al Ponte Vecchio in Florence during the first edition of the XR Festival Liquid Spaces organized as part of the international project CAPHE - Communities and Artistic Participation in Hybrid Environments by, among others, the Opera Network Association in Florence and the Conservatorio Puccini La Spezia.
Abstract other
Keywords PL
VR
XR
Metaverse
awatar
kostium
sztuczna inteligencja
scenografia
sztuka immeryjna
Keywords EN
VR
AI
XR
Metaverse
costume
avatar
immersive art experience
digital art
Keywords other
PBN discipline of the achievement
fine arts and art conservation
Exhibition title
"XR Festival Liquid Spaces 2024" we Florencji
Place of exhibition (institution)
Cattedrale dell'Immagine Santo Stefano al Ponte Vecchio Florencja
Exhibition curator
Type
authorship of the interdisciplinary realisation
License type
closedaccess
There is no access to this item
Funder
Time range from
Time range to
Contact person name
Related publication
Related publication
Grant/project name
Views
Views9
Acquisition Date5.10.2024
Downloads
Downloads31
Acquisition Date5.10.2024