Monografia (zamknięty dostęp)

Permanent URI for this collection

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 185
  • 2024-12
    closedaccess

    Szczęście i smutek noszą biel. Wszystkie barwy kina – jak kolor wpływa na emocje

    SZCZĘŚCIE I SMUTEK NOSZĄ BIEL. Wszystkie barwy kina - jak kolor wpływa na emocje to pierwsza część serii wydawniczej Kolory filmu, w której autorka zajmuje się analizą wybranych produkcji filmowych w kontekście barwy użytej jako swoisty kod znaczeń. Kod ten − choć nie zawsze w pełni przez odbiorcę uświadamiany - pozwala na intuicyjne odczuwanie nastroju filmu oraz rozpoznanie charakteru i sposobu działania bohaterów. Kolejna część serii będzie dotyczyć analizy kolorystycznej współczesnych seriali.
    Pozostałe osiągnięcia naukoweMonografia (zamknięty dostęp)Monograph
  • 2024-12-15
    closedaccess

    Szkoła prakseologiczna a nauki o zarządzaniu

    Bojar, Ewa
    Głodziński, Eryk
    Nogalski, Bogdan
    Romanowska, Maria
    Pozostałe osiągnięcia naukoweMonografia (zamknięty dostęp)Monograph Chapter
  • 2023Wydawnictwo Smak Słowa
    closedaccess

    Akademickie nauczanie zdalne. Czego nauczyła nas pandemia?

    Nauczanie zdalne, które z powodu pandemii stało się rzeczywistością zarówno uczniów i studentów, jak też nauczycieli i wykładowców akademickich, ma swoją specyfikę. Jednym odpowiada, innym zupełnie nie. Jednak po doświadczeniach pandemicznych wydaje się niemal pewne, że kształcenie na odległość będzie coraz powszechniejsze, a nawet stanie się integralną częścią „nowej normalności". Pojawiają się również głosy, że z czasem może całkowicie zastąpić nauczanie stacjonarne. Mimo że nie znamy jeszcze długofalowych skutków edukacji zdalnej, warto przyjrzeć się jej podstawowym zaletom oraz ograniczeniom, wskazywanym przez psychologów. Autorzy książki pod redakcją Tomasza Grzyba i Anny Ziółkowskiej analizują zdalne nauczanie z perspektywy psychologicznej, technicznej i społecznej. „Książka jest pokłosiem rozważań, czy edukacja zdalna jest pandemicznym złem koniecznym, z którym wypada się pogodzić i go przeczekiwać (albo szukać sposobów jej optymalizacji), czy może raczej jest szansą na rozwój, a więc szansą na wyjście poza (nawet te najlepsze) schematy edukacji tradycyjnej. Autorzy upatrują w edukacji zdalnej szansę rozwoju, choć nie lekceważą też jej ciemnych stron. Książka zawiera szeroki wachlarz zagadnień i oferuje (choć w niejednakowym stopniu) sporo praktycznych rekomendacji przydatnych w edukacji zdalnej. Może być wykorzystana z pożytkiem nie tylko przez wykładowców akademickich, ale także przez wszystkich nauczycieli pracujących online. Byłoby dobrze, aby poznali ją również uczniowie i studenci, bo daje ona wyobrażenie o złożoności problemów, jakie stają przed każdym, kto z konieczności lub z wyboru angażuje się w edukację zdalną i kto rozumie, że edukacja różni się od tankowania na stacjach benzynowych”. – Wiesław Łukaszewski
    Pozostałe osiągnięcia naukoweMonografia (zamknięty dostęp)Monography edition
  • 2024-12-13
    closedaccess

    Komentarz do Konstytucji RP. Art. 47, 49, 50

    Prezentowany tom jest kolejną częścią komentarza do przepisów Konstytucji RP. Jego przedmiotem są przepisy dotyczące szeroko rozumianego prawa do prywatnościzawarte w Konstytucji RP w art. 47, 49 i 50, które zostały zamieszczone w rozdziale II „Wolności, prawa i obowiązki człowieka i obywatela”, w części „Wolności i prawa osobiste”. Niniejszy tom zawiera wyjaśnienie różnych aspektów prawa do prywatności wymienionych w art. 47, to jest blisko ze sobą powiązanych prawa do ochrony życia prywatnego i prawa do ochrony życia rodzinnego, prawa do ochrony czci i dobrego imienia oraz prawa do decydowania o swoim życiu osobistym, a także wyodrębnionych w art. 49 wolności i tajemnicy komunikowania się oraz w art. 50 nienaruszalności mieszkania.
    Pozostałe osiągnięcia naukoweMonografia (zamknięty dostęp)Monograph