Student jako weryfikator jakości usługi edukacyjnej oferowanej przez polskie uczelnie wyższe. Wyniki badań wstępnych

StatusVoR
cris.lastimport.scopus2025-08-15T03:10:14Z
dc.abstract.plCelem artykułu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: jaki jest poziom zadowolenia studentów z jakości usługi edukacyjnej w ramach kształcenia akademickiego, a także sprawdzenie, czy istnieją istotne statystycznie zależności pomiędzy obszarami determinującymi jakość tej usługi a czynnikami opisującymi cechy respondentów. Analizę i opis oparto na badaniach przeprowadzonych wśród studentów zarządzania w różnych ośrodkach akademickich na terenie Polski. W badaniu ankietowym zastosowano wskaźnik satysfakcji klienta i wykazano, że istnieje niedomiar jakości, a najważniejszymi obszarami determinującymi jakość są: szybkość i niezawodność. Kolejna część badania dotycząca analizy współzależności wykazała, że każdy z badanych i analizowanych obszarów jakości usługi został co najmniej cztery razy zróżnicowany w odniesieniu do wszystkich z badanych zmiennych.
dc.affiliationWydział Nauk Społecznych w Warszawie
dc.affiliationInstytut Nauk Społecznych
dc.contributor.authorPacholarz, Wioletta
dc.date.access2022-11-29
dc.date.accessioned2025-08-14T09:50:04Z
dc.date.available2025-08-14T09:50:04Z
dc.date.created2022-07-11
dc.date.issued2022-11-29
dc.description.abstract<jats:p>Celem artykułu jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: jaki jest poziom zadowolenia studentów z jakości usługi edukacyjnej w ramach kształcenia akademickiego, a także sprawdzenie, czy istnieją istotne statystycznie zależności pomiędzy obszarami determinującymi jakość tej usługi a czynnikami opisującymi cechy respondentów. Analizę i opis oparto na badaniach przeprowadzonych wśród studentów zarządzania w różnych ośrodkach akademickich na terenie Polski. W badaniu ankietowym zastosowano wskaźnik satysfakcji klienta i wykazano, że istnieje niedomiar jakości, a najważniejszymi obszarami determinującymi jakość są: szybkość i niezawodność. Kolejna część badania dotycząca analizy współzależności wykazała, że każdy z badanych i analizowanych obszarów jakości usługi został co najmniej cztery razy zróżnicowany w odniesieniu do wszystkich z badanych zmiennych.</jats:p>
dc.description.accesstimeat_publication
dc.description.issue2
dc.description.physical67-89
dc.description.versionfinal_published
dc.description.volume64
dc.identifier.doi10.33119/EEIM.2022.64.5
dc.identifier.issn1734-087X
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/1654
dc.identifier.weblinkhttps://econjournals.sgh.waw.pl/EEiM/article/view/2991
dc.languagepl
dc.pbn.affiliationnauki o zarządzaniu i jakości
dc.rightsOther
dc.rights.questionYes_rights
dc.share.articleOPEN_JOURNAL
dc.subject.pljakość usług
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plszkolnictwo wyższe
dc.swps.sciencecloudsend
dc.titleStudent jako weryfikator jakości usługi edukacyjnej oferowanej przez polskie uczelnie wyższe. Wyniki badań wstępnych
dc.title.journalEdukacja Ekonomistów i Menedżerów
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typeArticle