Biznes wobec wyzwań komunikacyjnych: dezinformacja, etyka, odpowiedzialność. Analiza badań własnych

StatusVoR
cris.lastimport.scopus2025-12-16T04:11:22Z
dc.abstract.plW analizowaniu zmian, jakim nieustannie podlega współczesny świat, nie powinno się pomijać biznesu. Stanowi on ważne ogniwo w ekosystemie informacyjnym i współtworzy dyskurs, w którym wszyscy funkcjonujemy. Z kolei komunikacja to strategiczny obszar w każdej firmie, determinujący jej wizerunek oraz wpływający na zyskowność. To, w jaki sposób biznes rozumie komunikację, przekłada się na konkretne działania, których konsekwencje są powszechnie odczuwane. W badaniu największych firm w Polsce przeanalizowano pod kątem komunikacyjnym takie obszary jak media społecznościowe, sztuczna inteligencja, ekologia czy reklama. Pozwala to zobaczyć podejście do zarządzania informacją, priorytety w tym zakresie  oraz  implementację  rozwiązań, dzięki którym można budować odporność na dezinformację czy wspierać język równościowy. Narzędzia, jakimi posługują się firmy, mogą stanowić inspirację i stać się dobrymi praktykami w innych obszarach życia społecznego, poprawiającymi jakość komunikacji.
dc.affiliationInstytut Nauk Społecznych
dc.contributor.authorBąkowicz, Katarzyna
dc.date.access2024-06-30
dc.date.accessioned2025-08-18T14:01:56Z
dc.date.available2025-08-18T14:01:56Z
dc.date.created2024
dc.date.issued2024-06-30
dc.description.abstract<jats:p>W analizowaniu zmian, jakim nieustannie podlega współczesny świat, nie powinno się pomijać biznesu. Stanowi on ważne ogniwo w ekosystemie informacyjnym i współtworzy dyskurs, w którym wszyscy funkcjonujemy. Z kolei komunikacja to strategiczny obszar w każdej firmie, determinujący jej wizerunek oraz wpływający na zyskowność. To, w jaki sposób biznes rozumie komunikację, przekłada się na konkretne działania, których konsekwencje są powszechnie odczuwane. W badaniu największych firm w Polsce przeanalizowano pod kątem komunikacyjnym takie obszary jak media społecznościowe, sztuczna inteligencja, ekologia czy reklama. Pozwala to zobaczyć podejście do zarządzania informacją, priorytety w tym zakresie  oraz  implementację  rozwiązań, dzięki którym można budować odporność na dezinformację czy wspierać język równościowy. Narzędzia, jakimi posługują się firmy, mogą stanowić inspirację i stać się dobrymi praktykami w innych obszarach życia społecznego, poprawiającymi jakość komunikacji.</jats:p>
dc.description.accesstimeat_publication
dc.description.physical57-70
dc.description.versionfinal_published
dc.description.volume38
dc.identifier.doi10.31261/spus.16440
dc.identifier.issn2353-9747
dc.identifier.issn1895-3492
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/1671
dc.identifier.weblinkhttps://journals.us.edu.pl/index.php/SPUS/article/view/16440
dc.languagepl
dc.pbn.affiliationnauki o komunikacji społecznej i mediach
dc.rightsCC-BY-SA
dc.rights.questionYes_rights
dc.share.articleOPEN_JOURNAL
dc.subject.plbiznes
dc.subject.pldezinformacja
dc.subject.pletyka
dc.subject.plodpowiedzialność
dc.subject.plkomunikacja
dc.swps.sciencecloudsend
dc.titleBiznes wobec wyzwań komunikacyjnych: dezinformacja, etyka, odpowiedzialność. Analiza badań własnych
dc.titleBusiness Facing Communication Challenges: Disinformation, Ethics, Responsibility Own Research Analysis
dc.title.journalStudia Politicae Universitatis Silesiensis
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typeArticle