Biznes wobec wyzwań komunikacyjnych: dezinformacja, etyka, odpowiedzialność. Analiza badań własnych Business Facing Communication Challenges: Disinformation, Ethics, Responsibility Own Research Analysis
Biznes wobec wyzwań komunikacyjnych: dezinformacja, etyka, odpowiedzialność. Analiza badań własnych Business Facing Communication Challenges: Disinformation, Ethics, Responsibility Own Research Analysis
StatusVoR
Alternative title
Authors
Bąkowicz, Katarzyna
Monograph
Monograph (alternative title)
Date
2024-06-30
Publisher
Journal title
Studia Politicae Universitatis Silesiensis
Issue
Volume
38
Pages
Pages
57-70
ISSN
2353-9747
1895-3492
1895-3492
ISSN of series
Access date
2024-06-30
Abstract PL
W analizowaniu zmian, jakim nieustannie podlega współczesny świat, nie powinno się pomijać biznesu. Stanowi on ważne ogniwo w ekosystemie informacyjnym i współtworzy dyskurs, w którym wszyscy funkcjonujemy. Z kolei komunikacja to strategiczny obszar w każdej firmie, determinujący jej wizerunek oraz wpływający na zyskowność. To, w jaki sposób biznes rozumie komunikację, przekłada się na konkretne działania, których konsekwencje są powszechnie odczuwane. W badaniu największych firm w Polsce przeanalizowano pod kątem komunikacyjnym takie obszary jak media społecznościowe, sztuczna inteligencja, ekologia czy reklama. Pozwala to zobaczyć podejście do zarządzania informacją, priorytety w tym zakresie oraz implementację rozwiązań, dzięki którym można budować odporność na dezinformację czy wspierać język równościowy. Narzędzia, jakimi posługują się firmy, mogą stanowić inspirację i stać się dobrymi praktykami w innych obszarach życia społecznego, poprawiającymi jakość komunikacji.
Abstract EN
Abstract other
Keywords PL
biznes
dezinformacja
etyka
odpowiedzialność
komunikacja
dezinformacja
etyka
odpowiedzialność
komunikacja