Monografie
Permanent URI for this collection
Recent Submissions
Beliefs About Depression
This chapter looks at common beliefs about depression and its relationship to other aspects of mental health. It describes different research traditions related to lay conceptions of mental disorders: public attitudes, lay theories, and mental health literacy. It then presents the new approach suggesting that depression literacy is only one of two aspects that should be considered when discussing the broader concept of beliefs about depression; the second one—misconceptions about depression, although interrelated to depression literacy—is a separate construct. Finally, this chapter emphasizes the importance of distinguishing between these two components, because what people know and what they believe about depression influence not only attitudes towards people diagnosed with depression but also the intention to seek help.Otwarty dostępMonografieMonograph Chapter - 2023
Seks w telewizji
Otwarty dostępMonografieMonograph Chapter - 2024Wydawnictwo Adam Marszałek
Media powszechne (Everyday Media). Mural. Nacechowanie emocjonalne. Narracja filmowa. Od komunikowania masowego do sieciowego. Pokonsumpcyjna kultura. Pokonsumpcyjne społeczeństwo. Ponowoczesność. Pornografia z perspektywy krytyki feministycznej. Postfeminizm. Postindustrialne społeczeństwo. Postmodernizm. Praktyki: komunikacyjne/konsumpcyjne/medialne/reprezentacyjne/symboliczne/społeczne. Rekontekstualizacja. Rematerializacja znaku. Reprezentacja w mediach a konwencja. Seksizm w mediach. Spectatorship. Stereotypy w mediach. Studia kulturowe nad mediami. Styl filmowy. Szkoła frankfurcka. Tabloidyzacja. Teorie feministyczne mediów. Teorie performatywności a media. Transmodalność. Transtekstualność . Wiedza: kolektywne wytwarzanie/ogólnospołeczna/potoczna. Wojny kulturowe. Wokeness.
Otwarty dostępMonografieMonograph Chapter - 2024Wydawnictwo Adam Marszałek
Adaptacja kulturowa. Analiza kolorystyczna filmu. Cyberfeminizm. Cyfrowa kultura. Cyfrowy podział. Dicentyzacja. Dyskurs medialny. Dyskurs męski/kobiecy (maskulinistyczny/feministyczny). Fabuła w narracji filmowej. Feministyczne i genderowe studia nad mediami. Feminizacja treści medialnych. Feminizm a media. Film jako nośnik emocji. Filmoznawstwo. Gender a dyskurs. Gender a dziennikarstwo. Gender i media. Gender studies a media. Gender – reprezentacja w mediach. Girl culture w mediach. Graffiti. Hegemoniczna męskość w mediach. Hipertekstualność. Hybrydyzacja mediów cyfrowych. Inny w kulturze i komunikacji. Interdyskursywność. Kino. Konsumpcja kulturowa. Konwencja: gatunkowa/komunikacyjna/wizualna/ reprezentacyjna. Konwergencja komunikacji i kultury. Kultura Barbie. Kultura jako inteligencja zbiorowa. Kultura masowa. Kultura popularna. Kultura smaku. Kultura unieważnienia
Otwarty dostępMonografieMonograph Chapter - 2024Peter Lang Publishing Group
Epilogue: How disinformation changes our lives?
Otwarty dostępMonografieMonograph Chapter