Projekt wystawy “Tak pracuje tkanina”

dc.abstract.authorProjekt architektury wystawy stałej i czasowej ukazującej wybór historycznych prac z kolekcji stałej Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, uzupełnione o prace współczesnych arrtystek i artystów. Ekspozycja, prezentowana w dawnej fabryce włókienniczej zaprojektowana została zgodnie z rytmem poprzemysłowej przestrzeni, z jednej strony tworząc gęstą acz uporządkowaną przestrzeń wystawienniczą z drugiej - zadając pytanie o wysiłek towarzyszący tworzeniu tekstyliów oraz relację pomiędzy działaniem konceptualnym a własnoręczną praktyką. Architekturę wystawy stanowią podwieszane ściany ekspozycyjne, stoły, gabloty oraz siedziska, zaprojektowane jako rodzina elementów z przewijającymi się motywami estetycznymi jak spójny rytm, podział, detal łączenia czy kolor. Uzupełnieniem architektury mebli stanowi projekt systemu identyfikacji wystawy w formie znaków przestrzennych mocowanych za pomocą gumowej obejmy do istniejących słupów konstrukcyjnych. Całość wykonano z płyty meblarskiej w kolorze szarym, stalowych detali (drążki do podwieszania czy dystanse pod gablotami) malowanych proszkowo w kolorze zółtym-neonowym, drewnianych kantówek oraz tafli szkła.
dc.abstract.enThe exhibition design made by Maciej Siuda includes suspended exhibition walls, tables, showcases and seats. The furniture architecture is complemented by the design of an exhibition identification system in the form of spatial signs. The whole thing is made of furniture board, steel, wooden and glass elements. The exhibition was organized at the Central Textile Museum in Łódź. The exhibition is part of the international project "Structures of Interweaving. Fabric as a material, carrier, method", which is financed by Iceland, Liechtenstein and Norway under the EEA funds and by the Ministry of Culture and National Heritage.
dc.abstract.plWykonany przez Macieja Siudę projekt wystawy obejmuje podwieszane ściany ekspozycyjne, stoły, gabloty oraz siedziska. Uzupełnieniem architektury mebli jest projekt systemu identyfikacji wystawy w formie przestrzennych znaków. Całość wykonano z płyty meblarskiej, elementów stalowych, drewnianych oraz szkła. Wystawa została zorganizowana w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Wystawa jest częścią międzynarodowego projektu „Struktury przeplatania. Tkanina jako materiał, nośnik, metoda”, który jest finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach funduszy EOG oraz przez MKiDN.
dc.affiliationWydział Projektowania w Warszawie
dc.affiliationInstytut Projektowania
dc.areaŁódź
dc.contributor.authorSiuda, Maciej
dc.contributor.institutionCentralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
dc.contributor.serieseditorJakub Gawkowski, Marta Kowalewska, Anne Szefer Karlsen
dc.coverage.spatialnational_international
dc.coverage.temporal2,5 miesiąca
dc.date.access2023-07-08
dc.date.accessioned2023-12-27T17:57:14Z
dc.date.available2023-07-08
dc.date.created2023
dc.date.issued2023-07-08
dc.date.premiere2023-07-08
dc.date.submitted2023-11-15
dc.description.artWykonany przez Macieja Siudę projekt wystawy obejmuje podwieszane ścianki ekspozycyjne, stoły, gabloty oraz siedziska. Uzupełnieniem założenia jest projekt identyfikacji wizualnej wystawy w formie przestrzennych znaków. Całość wykonano z płyty meblarskiej, elementów stalowych, drewnianych oraz szkła. Wystawa została zorganizowana w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi. Wystawa jest częścią międzynarodowego projektu „Struktury przeplatania. Tkanina jako materiał, nośnik, metoda”, który jest finansowany przez przez MKiDN oraz rządy Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
dc.description.conftypeEkspozycja prezentowała wybitne dzieła historyczne będące częścią polskiej szkoły tkaniny artystycznej, a także prace międzynarodowego grona współczesnych artystek i artystów wykorzystujących medium tkaniny, podejmując dialog dotyczący tkaniny, pracy, działania i czasu. Artystki i artyści: Magdalena Abakanowicz, Marsil Andjelov Al-Mahamid, Emilia Bohdziewicz, Geta Brătescu, Oksana Briukhovetska, Maria Bujakowa, Helena Bukowska, Kazimierz Chmurski, Maria Teresa Chojnacka, Anna Daučíková, Cian Dayrit, Stefan Gałkowski, Zdzisław Głowacki, Teodor Grott, Władysław Hasior, Mai Hofstad Gunnes, Rafał Jakubowicz, Maria Jarema, C.T. Jasper & Joanna Malinowska, Danuta Jaworska-Thomas, Katarzyna Józefowicz, Aslaug M. Juliussen, Halina Karpińska-Kintopf, Judit Kele, Lucjan Kintopf, Kosmos Project, Lena Kowalewicz-Wegner, Mariusz Kowalski, Aleksander Kromer, Barbara Levittoux-Świderska, Karen Kviltu Lidal, Ingrid Lønningdal, Maria Łaszkiewicz, Britta Marakatt-Labba, Małgorzata Markiewicz, Zofia Matuszczyk-Cygańska, Rosemary Mayer, Jadwiga Maziarska, Hana Miletić, Małgorzata Mirga-Tas, Paulina Ołowska, Jolanta Owidzka, Eleonora Plutyńska, Wojciech Sadley, Janek Simon, Władysław Skoczylas, Anna Sokołowska, Antoni Starczewski, Elise Storsveen, Władysław Strzemiński, Janina Trawińska, Ahmed Umar, Sophie Utikal, Anne Wilson, Kiyoshi Yamamoto.
dc.description.points100
dc.description.remarkscharakter międzynarodowy
dc.description.typecategory_major
dc.editor.points100
dc.editor.share100
dc.exhibition“Tak pracuje tkanina”
dc.exhibition.cityCentralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
dc.exhibition.countryPolska
dc.exhibition.endDate2023-09-24
dc.exhibition.startDate2023-07-08
dc.exhibition.weblinkhttps://cmwl.pl/public/informacje/tak-pracuje-tkanina,311
dc.format.additionalEkspozycja, prezentowana w dawnej fabryce włókienniczej zaprojektowana została zgodnie z rytmem poprzemysłowej przestrzeni, z jednej strony tworząc gęstą acz uporządkowaną przestrzeń wystawienniczą z drugiej - zadając pytanie o wysiłek towarzyszący tworzeniu tekstyliów oraz relację pomiędzy działaniem konceptualnym a własnoręczną praktyką. Architekturę wystawy stanowią podwieszane ściany ekspozycyjne, stoły, gabloty oraz siedziska, zaprojektowane jako rodzina elementów z przewijającymi się motywami estetycznymi jak spójny rytm, podział, detal łączenia czy kolor. Uzupełnieniem architektury mebli stanowi projekt systemu identyfikacji wystawy w formie znaków przestrzennych mocowanych za pomocą gumowej obejmy do istniejących słupów konstrukcyjnych. Całość wykonano z płyty meblarskiej w kolorze szarym, stalowych detali (drążki do podwieszania czy dystanse pod gablotami) malowanych proszkowo w kolorze zółtym-neonowym, drewnianych kantówek oraz tafli szkła.
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/246
dc.identifier.weblinkhttps://cmwl.pl/public/aktualnosci/wernisaz-wystawy-tak-pracuje-tkanina,372
dc.pbn.affiliationsztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki
dc.placePL
dc.pubinfoPL
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enexhibition design
dc.subject.entextile
dc.subject.plwystawa
dc.subject.pltkanina
dc.subtypeR03N2.3.1
dc.titleProjekt wystawy “Tak pracuje tkanina”
dc.title.alternative"Tak pracuje tkanina. W zbiorach CMWŁ"
dc.typeArtProjectAuthor
dspace.entity.typeArtistic