Projekt identyfikacji wizualnej wystawy „Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce?”

dc.abstract.authorIdentyfikacja wizualna wystawy zbiorowej „Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce?” w CSW Kronika Projekt ten, jest częścią oryginalnej strategii budowania publiczności i wspierania marki CSW Kronika. Wynika ona z wieloletnich badań nad doświadczeniami odbiorców działań kulturalnych CSW. A polega na tworzeniu autorskich ilustracji i animacji w zespole wraz z kuratorami/kuratorkami wystaw i artystami/artystkami. Są to klucze wizualne identyfikujące wystawę. Na ich podstawie powstają w pierwszej kolejności animacje. Te są rozpowszechniane w mediach społecznościowych, w bytomskich kinach (Bytomskie Centum Kultury, Teatr Rozbark), instytucjach publicznych na ekranach LED. Na podstawie animacji zaprojektowane zostały druki w postaci plakatów i ulotek. Ich niepowtaszalny charakter wynikał zm.in z użycia metalicznych farb PANTONE w technologii offset. Plakaty (nakład: 1200 eg.) znajdowały się w 50 najatrakcyjniejszych miejscach w Bytomiu. Ich wersja składana w kolejnych kilkudziesięciu odwiedzanych przez grupę docelową lokalizacjach. Poza tym baner 90 x 400 cm na fasadzie Kroniki. Baner dzięki zastosowaniu wytrzymałej siatki mesh jest w dalszej kolejności poddawany upcyclingowi i przerabiany na rozchwytywane przez gości torby z metkami CSW. Animacja będąca punktem wyjścia dla stworzenia identyfikacji wizualnej opiera się na tytułowej typografii umieszonej na kartce papieru z naniesionymi liniami jak w zeszycie. Linia i papier zaczynają falować i minieni się kolorami w rytm frapujących dźwięków.
dc.abstract.enCreated by Marcin Wysocki, visual identification of the collective exhibition "Antypodręcznik. How to build an invisible place?” included designing illustrations, animations, posters, leaflets and a banner. The animation is based on the title typography placed on a sheet of paper with lines drawn on it. The exhibition was organized at CSW Kronika, an institution of the City of Bytom. The animations were distributed on social media, posters in a circulation of 1,200 copies at the Bytom Cultural Center, the Rozbark Theater and in city public institutions. Banner 90 x 400 cm on the facade of CSW Kronika.
dc.abstract.plStworzona przez Marcina Wysockiego identyfikacja wizualna wystawy zbiorowej „Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce?” obejmowała zaprojektowanie ilustracji, animacji, plakatów, ulotek i baneru. Animacja opiera się na tytułowej typografii umieszonej na kartce papieru z naniesionymi liniami. Wystawa została zorganizowana w CSW Kronika, instytucji Miasta Bytomia. Animacje zostały rozpowszechnione w mediach społecznościowych, plakaty w nakładzie 1200 egz. m.in. w Bytomskim Centum Kultury, Teatrze Rozbark i w miejskich instytucjach publicznych. Baner 90 x 400 cm na fasadzie CSW Kronika.
dc.affiliationWydział Prawa i Komunikacji Społecznej we Wrocławiu
dc.affiliationInstytut Projektowania
dc.areaBytom
dc.contributor.authorWysocki, Marcin
dc.contributor.institutionCSW Kronika
dc.contributor.serieseditorMarta Lisok
dc.coverage.spatiallocal
dc.coverage.temporal7 tygodni
dc.date.access2023-11-18
dc.date.accessioned2024-01-21T20:40:12Z
dc.date.available2023-11-18
dc.date.created2023
dc.date.issued2023-11-18
dc.date.premiere2023-11-18
dc.date.submitted2023-11-20
dc.description.artStworzona przez Marcina Wysockiego identyfikacja wizualna wystawy zbiorowej „Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce?” obejmowała zaprojektowanie ilustracji, animacji, plakatów, ulotek i baneru. Wystawa została zorganizowana w CSW Kronika, instytucji Miasta Bytomia. Animacje zostały rozpowszechnione w mediach społecznościowych, plakaty w nakładzie 1200 egz. m.in. w Bytomskim Centum Kultury, Teatrze Rozbark i w miejskich instytucjach publicznych. Baner 90 x 400 cm na fasadzie CSW Kronika. Elementem dominującym identyfikacji były litery naniesione na kartkę z liniami, przywodzącymi na myśl zeszyt.
dc.description.conftypeProjekt „Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce” wykorzystuje sztukę jako narzędzie do pracy z lękami i traumami, łącząc zaproszonych twórców i twórczynie, pacjentów i personel Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku. Oryginalny charakter plakatów i ulotek wynikał m.in z użycia metalicznych farb PANTONE w technologii offset. Plakaty znajdowały się w 50 najatrakcyjniejszych miejscach w Bytomiu. Ich wersja składana w kolejnych kilkudziesięciu odwiedzanych przez grupę docelową lokalizacjach. Baner zawieszony na fasadzie Kroniki dzięki zastosowaniu wytrzymałej siatki mesh był w dalszej kolejności poddawany upcyclingowi i przerobiony na torby z metkami CSW.
dc.description.points50
dc.description.type>category_minor
dc.editor.points50
dc.editor.share100
dc.exhibition"Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce?"
dc.exhibition.cityCSW Kronika
dc.exhibition.countryPolska
dc.exhibition.endDate2024-01-05
dc.exhibition.startDate2023-11-18
dc.exhibition.weblinkhttps://kronika.org.pl/wystawy/antypodrecznk-jak-zbudowac-niewidzialne-miejsce
dc.format.extentbaner 90 x 400 cm
dc.format.mediumprojektowanie graficzne
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/396
dc.identifier.weblinkhttps://kronika.org.pl/wystawy/antypodrecznk-jak-zbudowac-niewidzialne-miejsce
dc.pbn.affiliationsztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki
dc.placePL
dc.pubinfoPL
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enanimation
dc.subject.enposter
dc.subject.enanimated poster
dc.subject.envisual identity
dc.subject.enmotion design
dc.subject.planimacja
dc.subject.plplakat
dc.subject.planimowany plakat
dc.subject.plidentyfikacja wizualna
dc.subtypeR03N2.3.1
dc.titleProjekt identyfikacji wizualnej wystawy „Antypodręcznik. Jak zbudować niewidzialne miejsce?”
dc.typeArtProjectAuthor
dspace.entity.typeArtistic