Projekt identyfikacji wizualnej Kongresu i Festiwalu Psychologicznego "Re_mind"
Projekt identyfikacji wizualnej Kongresu i Festiwalu Psychologicznego "Re_mind"
Alternative title
Authors
Wszołek, Mariusz
Antczak, Mateusz
Burska-Kopczyk, Joanna
Woźniak-Dębińska, Paulina
Sowa, Katarzyna
Monograph
Monograph (alternative title)
Date
2025-09-16
Place of public announcement (country/city)
PL
Publisher
Journal title
Issue
Volume
Pages
Pages
DOI
ISSN
ISSN of series
Weblink
Access date
2025-09-16
Abstract PL
Projekt identyfikacji wizualnej Kongresu i Festiwalu Psychologicznego "Re_mind" stanowi kompleksowe przedsięwzięcie z zakresu projektowania komunikacji, obejmujące pełny proces tworzenia marki wydarzenia naukowego - od opracowania nazwy, poprzez koncepcję tożsamości, aż po strategię komunikacji i system identyfikacji wizualnej. Celem zaprojektowanej identyfikacji jest zbudowanie spójnego i rozpoznawalnego wizerunku, który w sposób konsekwentny odzwierciedla wartości, charakter oraz aspiracje związane z międzynarodowym kongresem psychologicznym. Prace projektowe miały charakter całościowy i oparte były na zintegrowanym podejściu łączącym analizę strategiczną, kreację koncepcyjną oraz opracowanie narzędzi komunikacyjnych. W wyniku prac opracowano: nazwę wydarzenia, zastosowanie nazwy w różnych kontekstach wydarzenia i jego komunikacji, profil tożsamościowy, założenia komunikacyjne projektu, identyfikację wizualną, materiały graficzne oraz stronę internetową wydarzenia. Kongres został zaplanowany w dniach 22-24 czerwca 2026 roku. Organizatorem kongresu jest Uniwersytet SWPS, przy współpracy Miasta Wrocław i Telewizji TVP.
Abstract EN
The visual identity project for the "Re_mind" Psychology Congress and Festival is a comprehensive communication design project encompassing the entire process of branding the scientific event—from name development, through identity concept, to communication strategy and visual identification system. The goal of the designed visual identity is to build a coherent and recognizable image that consistently reflects the values, character, and aspirations of the international psychology congress. The design work was comprehensive and based on an integrated approach combining strategic analysis, conceptual creation, and development of communication tools. The work resulted in the development of the event's name, the use of the name in various contexts of the event and its communication, an identity profile, the project's communication objectives, visual identification, graphic materials, and the event's website. The congress is scheduled for June 22-24, 2026. The congress is organized by SWPS University, in cooperation with the City of Wrocław and TVP.
Abstract other
Keywords PL
identyfikacja wizualna
projektowanie komunikacji
branding
projektowanie komunikacji
branding
Keywords EN
visual identity
communication design
branding
communication design
branding
Keywords other
Sustainable Development Goals
PBN discipline of the achievement
fine arts and art conservation
Exhibition title
Place of exhibition (institution)
Exhibition curator
Type
authorship of a visual work in the field of design arts
License type
Funder
Time range from
Time range to
Contact person name
Related publication
Related publication
Grant/project name
Collections
Views
Acquisition Date13.12.2025
Downloads
Acquisition Date13.12.2025