Przegląd wartości organizacyjnych deklarowanych przez największe polskie firmy prywatne

StatusVoR
cris.lastimport.scopus2025-12-18T04:11:29Z
dc.abstract.enThe aim of this study was to review the values communicated by the 100 largest Polish private companies according to Forbes’ Ranking of the 100 Largest Polish Private Companies of 2020. The research was carried out using the method of analyzing selected content obtained from the websites of companies included in the ranking. 38 companies communicating their values were identified, 182 value phrases (an average of about 4.8 values per company) and 202 values (an average of about 5.3 values per company). The values most frequently communicated by the researched companies include: responsibility, respect, honesty, cooperation, customer-centricity, and passion. The results of the study were discussed and compared with the results of studies by other authors. The directions for further research were also proposed.
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było dokonanie przeglądu wartości komunikowanych przez 100 największych polskich przedsiębiorstw według „Rankingu 100 Największych Polskich Firm Prywatnych” Forbesa z 2020 roku. Badanie zrealizowane zostało metodą analizy wybranych treści pozyskanych ze stron internetowych firm uwzględnionych w rankingu. Zidentyfikowano 38 firm komunikujących swoje wartości, 182 sformułowania dotyczące wartości (co daje średnią około 4,8 wartości na firmę) oraz 202 wartości (co daje średnią około 5,3 wartości na firmę). Do najczęściej komunikowanych przez badane firmy wartości należą: odpowiedzialność, szacunek, uczciwość, współpraca, klientocentryczność oraz pasja. Omówiono wyniki badania oraz porównano je z wynikami badań innych autorów. Zaproponowano także kierunki dalszych badań.
dc.affiliationKatedra Zarządzania
dc.affiliationWydział Nauk Społecznych w Warszawie
dc.affiliationInstytut Nauk Społecznych
dc.contributor.authorKowalik, Adam
dc.date.access2021-12-13
dc.date.accessioned2024-03-15T12:03:41Z
dc.date.available2024-03-15T12:03:41Z
dc.date.created2021
dc.date.issued2021-12-13
dc.description.abstract<jats:p>Celem niniejszej pracy było dokonanie przeglądu wartości komunikowanych przez 100 największych polskich przedsiębiorstw według „Rankingu 100 Największych Polskich Firm Prywatnych” Forbesa z 2020 roku. Badanie zrealizowane zostało metodą analizy wybranych treści pozyskanych ze stron internetowych firm uwzględnionych w rankingu. Zidentyfikowano 38 firm komunikujących swoje wartości, 182 sformułowania dotyczące wartości (co daje średnią około 4,8 wartości na firmę) oraz 202 wartości (co daje średnią około 5,3 wartości na firmę). Do najczęściej komunikowanych przez badane firmy wartości należą: odpowiedzialność, szacunek, uczciwość, współpraca, klientocentryczność oraz pasja. Omówiono wyniki badania oraz porównano je z wynikami badań innych autorów. Zaproponowano także kierunki dalszych badań.</jats:p>
dc.description.accesstimeat_publication
dc.description.issue4
dc.description.physical59-93
dc.description.versionfinal_published
dc.description.volume61
dc.identifier.doi10.33119/KNoP.2021.61.4.6
dc.identifier.eissn2719-3276
dc.identifier.issn1896-656X
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/580
dc.identifier.weblinkhttps://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2804
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.pbn.affiliationnauki o zarządzaniu i jakości
dc.rightsCC-BY
dc.rights.questionYes_rights
dc.share.articleOPEN_JOURNAL
dc.subject.enorganizational values
dc.subject.encorporate values
dc.subject.enPolish private companies
dc.subject.plwartości organizacyjne
dc.subject.plwartości korporacyjne
dc.subject.plpolskie firmy prywatne
dc.swps.sciencecloudsend
dc.titlePrzegląd wartości organizacyjnych deklarowanych przez największe polskie firmy prywatne
dc.title.alternativeReview of organizational values declared by the largest Polish private companies
dc.title.journalKwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typeArticle