Niedopuszczalność przeniesienia decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzewa lub krzewu wydanej na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody na rzecz innego podmiotu Glosa aprobująca do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 23 września 2016 r. (II OSK 3119/14)

StatusVoR
dc.abstract.enThe ruling in question applies to the problem of transferability of an administrative decision authorizing the removal of a tree or shrub to another entity. The article addresses the issue of administrative-law succession and discusses its division into universal succession and singular succession. It also presents the legal conditions related to the transferability of administrative decisions, including examples in which the legislator has allowed such a possibility. The commentary ends with a de lege ferenda postulate referring to the problem of transferability of a decision allowing for the removal of a tree or shrub. The analysis of the regulations regarding the issue of transferability of administrative decisions and the position presented in the ruling of the Supreme Administrative Court of 23 September 2016, II OSK 3119/14, indicates that this thesis is correct.
dc.abstract.plGlosowane orzeczenie dotyczy problemu przenoszalności decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzewa lub krzewu na rzecz innego podmiotu. W artykule poruszono tematykę sukcesji administracyjnoprawnej i omówiono jej podział na sukcesję uniwersalną i sukcesję singularną. Przedstawiono również prawne uwarunkowania związane z przenoszalnością decyzji administracyjnych, w tym wskazano przykłady, w których ustawodawca dopuścił taką możliwość. Glosę zakończono postulatem de lege ferenda odnoszącym się do problemu przenoszalności decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa lub krzewu. Analiza przepisów odnoszących się do zagadnienia przenoszalności decyzji administracyjnych oraz stanowiska prezentowanego w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 23.09.2016 r., II OSK 3119/14, wskazuje na prawidłowość powyższej tezy.
dc.affiliationWydział Psychologii i Prawa w Poznaniu
dc.affiliationInstytut Prawa
dc.contributor.authorHyżorek, Aleksander
dc.date.access2023-10-05
dc.date.accessioned2023-10-05T06:41:04Z
dc.date.available2023-10-05T06:41:04Z
dc.date.created2023-08
dc.date.issued2023
dc.description.accesstimeat_publication
dc.description.issue2
dc.description.physical114-123
dc.description.versionfinal_published
dc.identifier.issn1232-7107
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/56
dc.identifier.weblinkhttps://sip.lex.pl/komentarze-i-publikacje/glosy/niedopuszczalnosc-przeniesienia-decyzji-administracyjnej-zezwalajacej-386321468
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.pbn.affiliationnauki prawne
dc.rightsClosedAccess
dc.rights.explanationPłatne czasopismo.
dc.rights.questionNo_rights
dc.share.articleOTHER
dc.subject.entransfer of an administrative decision
dc.subject.entransfer of permission to remove a tree or shrub
dc.subject.enuniversal succession
dc.subject.ensingular succession
dc.subject.plprzeniesienie decyzji administracyjnej
dc.subject.plprzeniesienie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu
dc.subject.plsukcesja uniwersalna
dc.subject.plsukcesja singularna
dc.swps.sciencecloudsend
dc.titleNiedopuszczalność przeniesienia decyzji administracyjnej zezwalającej na usunięcie drzewa lub krzewu wydanej na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody na rzecz innego podmiotu Glosa aprobująca do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 23 września 2016 r. (II OSK 3119/14)
dc.title.journalOrzecznictwo w Sprawach Samorządowych
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typeArticle