Praktyczne rozumienie dezinformacji wśród polskich przedsiębiorstw: obszary i tendencje

StatusVoR
cris.lastimport.scopus2025-04-11T03:12:47Z
dc.abstract.en60 percent of companies in the United States and Europe are concerned about misinformation being used to manipulate the market. Entrepreneurs declare that they pursue a responsible communication policy, but information about crises caused by fake news constantly appears. A survey conducted in 2023 among Polish enterprises shows how they approach the phenomenon of disinformation from a practical perspective, as well as how the information condition of business is shaping.
dc.abstract.pl60 procent fi rm w Stanach Zjednoczonych i Europie obawia się wykorzystania dezinformacji do manipulowania rynkiem. Przedsiębiorcy deklarują, że prowadzą odpowiedzialną politykę komunikacyjną, jednak ciągle pojawiają się informacje o kryzysach wywołanych przez fake newsy. Badanie przeprowadzone w 2023 roku wśród polskich przedsiębiorstw pokazuje w jaki sposób podchodzą one do zjawiska dezinformacji od strony praktycznej, a także jak kształtuje się kondycja informacyjna biznesu
dc.affiliationInstytut Nauk Społecznych
dc.contributor.authorBąkowicz, Katarzyna
dc.date.access2023-10-01
dc.date.accessioned2024-10-17T05:51:12Z
dc.date.available2024-10-17T05:51:12Z
dc.date.created2023
dc.date.issued2023-10-01
dc.description.accesstimeat_publication
dc.description.issue10
dc.description.physical127-137
dc.description.versionfinal_published
dc.identifier.doi10.53259/2023.10.13
dc.identifier.eissn2956-6681
dc.identifier.issn2956-6673
dc.identifier.urihttps://share.swps.edu.pl/handle/swps/967
dc.identifier.weblinkhttps://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/zeszyty/ag/zn10/ZN10AG_13_B%C4%85kowicz.pdf
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.pbn.affiliationnauki o komunikacji społecznej i mediach
dc.rightsCC-BY-NC-ND
dc.rights.questionYes_rights
dc.share.articleOTHER
dc.subject.endisinformation
dc.subject.enbusiness
dc.subject.enfake news
dc.subject.endiscourse
dc.subject.enresponsibility
dc.subject.pldezinformacja
dc.subject.plbiznes
dc.subject.plfake news
dc.subject.pldyskurs
dc.subject.plodpowiedzialność
dc.swps.sciencecloudsend
dc.titlePraktyczne rozumienie dezinformacji wśród polskich przedsiębiorstw: obszary i tendencje
dc.title.alternativePractical understanding of disinformation among polish enterprises: areas and trends
dc.title.journalZeszyty Naukowe Akademii Górnośląskiej
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typeArticle